top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תTal Noyman Shahor

היווצרות פערים בין בני הזוג

עודכן: 19 באפר׳ 2019


נושא שחשוב להיות מודעים אליו כשיוצאים לרילוקיישן הינו היווצרות פערים בין בני הזוג.

פעמים רבות במהלך רילוקיישן נוצרים בין בני זוג פערים מסוגים שונים. לרוב, הפער המרכזי הינו בהתפתחות המקצועית.


במקרים רבים עוברים בני הזוג לחו"ל לצורך התקדמותו והגשמתו המקצועית של אחד מבני הזוג, אך בן הזוג המצטרף מוצא עצמו פעמים רבות בלתי ממומש מבחינה מקצועית: מחפש עבודה תקופה ארוכה אך לא מצליח למצוא עבודה בתחום שלו, עובד בעבודה אשר אינה תואמת את יכולותיו וניסיונו המקצועי ולפעמים אינו עובד כלל בתקופת השהות.

פעמים רבות בן הזוג המצטרף יצליח למצוא עבודה בתחום שלו, אך זאת לאחר תקופת חיפוש ארוכה והתמודדות עם תחושות חוסר וודאות ועם מקרים של דחייה ממקומות עבודה שונים.


מצבים נפוצים אלה עלולים לייצר תחושות לא פשוטות: תסכול, פגיעה בביטחון העצמי ובתחושת המסוגלות, מתח הנגרם מהצורך בהכנסה נוספת לנוכח הוצאות המחייה הגבוהות. מטבע הדברים תחושות אלה נוטות לחלחל גם אל תוך המערכת הזוגית והמשפחתית.

פעמים רבות מתלווה לתחושת הפגיעה בביטחון העצמי של בן הזוג המצטרף גם חשש מפני פגיעה בדימוי שלו בעיני בן הזוג, חשש כי המצב יגרום לו לראות אותו באור אחר.


ג' מספרת:

"הלכתי להרבה ראיונות וכל פעם משהו השתבש. בן זוגי ראה את התסכול שלי וניסה לעזור, אבל לא ידע איך. הוא הציע כל מיני עבודות שבכלל לא הייתי שוקלת. זה הרגיש מעליב. המצב תסכל אותי, והתגובות שלו תסכלו אותי".


מה ניתן לעשות?

כיועצת ומלווה זוגות ומשפחות ברילוקיישן, אני מקיימת פגישות סקייפ עם זוגות החיים בחו"ל, על מנת לסייע בהתמודדות עם האתגרים העולים במהלך השהות. התמודדות עם פערים זוגיים במהלך השהות נעשית בשני מישורים: במישור הפרטני ובמישור הזוגי.


במישור הפרטני, אני מאמינה שכדי להוציא את המרב מתקופת הרילוקיישן ולהפוך אותה לתקופה משמעותית ומקרבת, חשוב למצוא בה הזדמנויות לצמיחה עבור שני בני הזוג.

גם במקרים בהם בן הזוג המצטרף אינו עובד בתקופת השהות, או עובד בעבודה אשר אינה הולמת את יכולותיו, ניתן למצוא הזדמנויות לצמיחה. לדוגמא:


- לימודים בתקופת הרילוקיישן יכולים לפתח מקצועית את בן הזוג המצטרף.

- רילוקיישן יכול להוות הזדמנות לשינוי מקצועי, כגון הקמת עסק חדש.

- התנדבות היא דרך מצוינת לקבל תחושת משמעות ולהרגיש חלק מקהילה.

- רילוקיישן יכול להוות הזדמנות לפתח תחביבים ישנים שנזנחו במרוצת השנים, או לגלות תחביבים חדשים.


כאשר גם בן הזוג המצטרף מצליח למצוא הזדמנויות צמיחה עבורו, הוא חש מסופק יותר, מצוי בעשייה משמעותית עבורו, ולא חש כי "נותר מאחור" בעוד בן זוגו מתקדם ומגשים עצמו בתפקיד החדש.

חשוב לציין כי העניין המשמעותי אינו סוג העיסוק, אלא המשמעות שלו עבור העוסק בו. כך למשל עבור אחד יכולה הקמת עסק חדש בתקופת השהות להוות הזדמנות להגשמה ולצמיחה אישית, ועבור אחר הדבר יכול להוות התפשרות, שכן לא התאפשר לו לעבוד במקצוע שלו בתקופת השהות.


במישור הזוגי, חשוב כי בני הזוג יהיו נוכחים רגשית כדי לתמוך זה בזו בהתמודדות עם האתגרים השונים. ההכרה של בן הזוג בעקבותיו עברו בערכו של בן הזוג המצטרף משמעותית מאוד. היא מסייעת לנטוע תחושת בטחון שהדימוי שלו בעיני בן הזוג לא נפגע, גם כאשר עדיין לא מצא את מקומו במדינה החדשה, או כאשר הקריירה שלו "בהמתנה" בתקופת הרילוקיישן.


היווצרות פערים בין בני זוג ברילוקיישן אינה גזירת גורל. החלק המשמעותי ביותר הינו התחושה הסובייקטיבית של בני הזוג והפרשנות המוענקת על ידם למצב החדש. כאשר בן הזוג המצטרף מצליח ליצור עשייה משמעותית עבורו, ובן הזוג בעקבותיו עברו מעניק לו תמיכה והכרה בערכו, ניתן לצמצם את היווצרות הפערים, ולחוש קרובים יותר כזוג.

60 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page